معماری

مطالب مربوط به معماری

معماری

مطالب مربوط به معماری

معماری مدرن

برج دیکانستراکشن در نیویورک




 

 








بزگترین مجتمع تفریحی سرپوشیده دنیا

بزگترین مجتمع تفریحی سرپوشیده دنیا

کمپانی خودروسازی ایتالیایی FERRARI در حال ساخت بزرگترین مجتمع تفریحی سرپوشیده دنیا در کشور امارات است .  نام این پروژه Ferrari World و در جزیره یاس در 30 کیلومتری شهر ابوظبی واقع شده است.


رنگ قرمز و سبک معماری خاص در این پروژه، ناخودآگاه بیننده را به یاد اتومبیل های لوکس فراری می اندازد.ارتفاع ساختمان اصلی این مجموعه ۴۵ متر است  و سقف های آن مجموعا ۲۰۰ هزار متر مربع را پوشش خواهند داد.جالب است بدانید بزرگترین لوگوی فراری دنیا در ابعاد باورنکردنی ۶۵ در ۴۸٫۵ مترروی سقف این مجموعه حک خواهد شد . داخل این ساختمان قرار است پر از سرگرمی های مهیج نظیر شبیه سازهای رانندگی با خودروهای فراری و انواع بخش های  سواری باشد .


به ادعای مجریان این طرح ، تعدادی از دستگاه های این مجموعه مهیج عنوان ” ترین ” در دنیا را از آن خود خواهند کرد.






دکوراسیون داخلی


دکوراسیون داخلی














خانه بهنام زیباترین خانه تبریز

خانه بهنام زیباترین خانه تبریز

  

به دوستان پیشنهاد می کنیم بعد از گشت و گذار در شهر تاریخی تبریزو تماشای مقبره الشعرا، مسجد کبود، بازار این شهر سری هم به خانه تاریخی بهنام بزنید که یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های این شهر بشمار می آید و البته از زیباترین هایشان!


خانه بهنام در اواخر دوران زندیه و اوایل دوران قاجار، ساخته شد و در زمان ناصرالدین شاه قاجار، نوسازی وتزیین شد. در همین دوره هم بود که نقاشی های دیواری چشمگیری به آن اضافه شد و خانه بهنام تبدیل شد به چیزی که می بینید و حالا بخشی از مدرسه معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز است . خانه ای اعیانی به وسعت ۳ هزار مترمربع که با گچبری‌های هنرمندانه و رنگی چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

 

 

این خانه که به بهنام گنجه‌ای یا قدکی هم معروف است، به سبک معماری قدیم ایرانی، دو حیاط اندرونی و بیرونی دارد و شامل هشتی ورودی، دالان سردر، ایوان ستون‌دار و... است.

اگر گذارتان به خانه بهنام افتاد، باید ساختمان اصلی را در شمال حیاط ببینید و رو به جنوب ایوان ستون دار آن را مشاهده کنید که یک زیرزمین با اتاق‌هایی برای نشیمن تابستانی دارد.
 


فضاهای اندرونی و بیرونی خانه بهنام که در دوره قاجار بازسازی شده است ، علاوه بر تزیینات داخلی به دلیل طراحی متناسب با فصول مختلف سال یکی از کاربردی ترین معماری های ایران را دارد که در آن تعادل درجه حرارت و چشم‌انداز زیبا در کنار هم به چشم می خورد.


 


مهتابی یا همان بهارخواب این خانه در ضلع شمالی مجموعه و رو به حیاط اندرونی است. ایوان جنوبی به عنوان نشیمن تابستانی کاربرد داشت و ایوان شمالی با ستون‌های چوبی گچ‌اندودش شاه نشین خانه به حساب می آمد.
 

 

 


 

انواع میز

میز هایی زیبا با ترکیب چوب، شیشه و فلز

 

میز پذیرایی یکی از ارکان اصلی تشکیل دهنده دکوراسیون اتاق پذیرایی است.
طراحان خوش ذوق، با استفاده از شیشه، چوب و فلز ، طرح های بسیار زیبایی را می آفرینند.